Iceland 15. - 22. srpen 2020 den 1

Po 3. na Islandu. Mnozí by řekli "už zase?...a proč na Island?". Protože je to srdeční záležitost a protože jsem se rozhodl poznat islandskou krajinu detailněji. Letošní dovolená je první, kdy strávíme na jednom místě více dní, abychom mohli danou oblast pořádně prozkoumat a prochodit. 4 dny jsme strávili na severu v Ásbyrgi a v severní části N.P. Vatnajökulsþóðgarður - Jökulsárglúfur. A 2 dny na poloostrově Snæfellsness. Ale po pořadě...
Už před odletlem jsme se museli registrovat do islandské databáze kvůli covidu. A rovnou jsme zaplatili i test, který nás čekal hned po příletu. Po prošťouchání krku a nosu a postrašení jsme si museli nainstalovat aplikaci, kam nám přišla později zpráva o (negativním) výsledku. Po tradičních formalitách s převzetím auta, jsme konečně já a mí 3 kamarádi mohli asi ve 2 ráno odjet. Po průjezdu Reykjavíkem (díky navigaci v telefonu žádný problém) nás čekala asi 150 km dlouhá cesta ke žlabuňce s horkým pramenem Landbrotalaug. Asi kolem půl 4 ráno jsem spící osádku našeho Logana probudil, že jsme na místě. Nebyla úplně tma tak jsme s batohy vyrazili k jezírku. Obešli jsme ho zleva , ale žádnou žblabuňku jsme nenašli. Takže jsme na písečném kamenitém břehu ulehli ke krátkému spánku. Asi v 8 ráno po rychlé snídani zabalíme a jdeme k autu a obcházíme jezírko, když konečně na malém "poloostrůvku" objevíme onu žblabuňku. Nemá víc než 2 x 1,6 m. Ale voda je teplá akorát. Tak rychle svéknout (vduch 12°C) a šup rochnit. Žblabuňka naštěstí pokračuje pod břehem, takže je tam dost místa pro 4 chlapy. Po 2 hodiách máčení jedeme asi 500 km do kempu v Ásbyrgi. Zastavili jsme jen dvakrát, abych se jako řidič trochu protáhl. Kemp měl omezený provoz, a i díky covidu letos nebylo na Islandu mnoho turistů. Stany a karavany jsou od sebe dost daleko, každý má dost místa. Kromě nás tu většina lidí byla na 1 noc. Je slunečno úplně jasno a velmi teplo. Po postavení stanu jdem na ejan, což je vyprarovaná asi 1,5 km dlouhá čedičová skála, s kolmou stěnou a je prakticky součástí kempu. Na konci je asi 50 m vysoký s nádherným pohledem na konec Ásbyrgi.
Ásbyrgi je velmi zajímavý útvar, a neví se pořádně jak vznikl. Je to vlastně úzké propadlé údolí, dlouhé asi 3,5 km které lemuje čedičová stěna, která se postupně zvedá s krajiny až do 100 m výšky. A aby to nestačilo na konci je krásné přírodní jezírko Botnstöjrn.

Asus I01WD Fujifilm X30

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka
S kódem: Vajicka Akce platí do 14. 4. 2024
Zjistit více

Vytvořte si fotodárky

Z alb a fotek na Rajčeti nebo i z disku počítače si můžete snadno a rychle vytvořit různé fotodárky pro sebe nebo své přátele.